Geoblog.pl    taraski    Podróże    zakochani w Azji:))    nie taki diabeł straszny czyli kupono biletów kolejowych

nie taki diabeł straszny czyli kupono biletów kolejowych

Chiny
Chiny, Pekin

Dzisiaj wybraliśmy się na stację kolejową kupić bilety do Datong. Wcześniej naczytałam się, że kupienie biletów kolejowych w Pekinie zakrawa lekko na cud. Fakt, trzeba uzbroić się w cierpliwość, ale nie taki diabeł straszny. Okienek kasowych na stacji mnóstwo i przed każdym tłum ludzi. Trochę nam zeszło zanim Kuba nie wypatrzył, że okienko 16 to kasa z j. angielskim. Ustawiliśmy się w kolejce gdzie większość kupujących była skośnooka. W hotelu poprosiłam recepcjonistę, żeby napisał mi po chińsku o co mi chodzi. Na wszelki wypadek, bo też gdzieś czytałam, że nawet w okienku dla cudzoziemców nikt nie mówi po angielsku. I tu także okazało się że to mit, chyba że po prostu mamy tyle szczęścia. Pan przeczytał moją karteczkę, wstukał dane w komputer i po chwili poinformował mnie, że na ten dzień tylko miejsca stojące zostały. Jako że podróż miała trwać „tylko” 6 godzin, stwierdziłam że damy radę. Byłam jeszcze nieświadoma tego co nas czeka. Bilety na daną trasę najlepiej kupować z 5-6 dni wcześniej, zwłaszcza w Pekinie.
Bilet Pekin – Datong 53,5 CNY/ osobę

Bilety na pociąg kupiliśmy w miarę szybko, wszystko trwało może z pół godziny. W sumie mieliśmy przeznaczone na to pół dnia. Zaoszczędzony czas wykorzystaliśmy na zwiedzanie Lama Temple. Ogromny kompleks złożony z kilku świątyń. Jeśli ma się za dużo czasu w Pekinie to warto zobaczyć.