Geoblog.pl    taraski    Podróże    zakochani w Azji:))    Summer Palace

Chiny
Chiny, Pekin

24.07
Dzisiaj odpoczywamy od zwiedzania, podeszliśmy tylko na naszą stację metro kupić specjalne karty, które upoważniają do zniżek w komunikacji autobusowej. W przewodniku wyczytałam, że przejazd autobusem ze „smart card” jest nawet 3 razy tańszy niż bilet kupiony u kierowcy. Za kartę płaci się 20 yuanów depozytu i trzeba doładować przynajmniej drugie 20. Kartą można płacić również za przejazdy metrem, ale tu nie ma żadnej zniżki. Jest tylko wygodniej: nie trzeba stać za każdym razem po bilet.

25.07
Nie mieliśmy weny żeby wybrać się na chiński mur jak to było w planach. Mur nie zając nie ucieknie. Wybraliśmy się za to do Letniego Pałacu. Jest to kompleks parkowo-pałacowy stanowiący miejsce letniego odpoczynku cesarzy chińskich z dynastii Qing, położony w Pekinie. Przepiękne miejsce ale niestety nie dla wypoczynku, przynajmniej nie dla nas. Znowu tłumy rozwrzeszczanych Chińczyków. Nie wiem czy się do tego przyzwyczaję.

Wstęp:
30 CYN tylko na teren parku;
później można płacić za wstęp do poszczególnych atrakcji osobno, można też kupić cały bilet przy wejściu do parku.