Geoblog.pl    taraski    Podróże    zakochani w Azji:))    hongkongskie tramwaje

hongkongskie tramwaje

Hong Kong
Hong Kong, Hong Kong

Na szczęście dzisiaj nie padało. Nie mieliśmy konkretnych planów na zwiedzanie Hongkongu, (nie wzięliśmy pod uwagę że będzie pogoda). Po prostu poszliśmy przed siebie. Trafiliśmy na promenadę, na dodatek z gwiazdami chińskich gwiazd. Po drodze zauważyliśmy autobus „hop on” , stwierdziliśmy że będzie dobry na szybkie zwiedzanie HK. Ruszyliśmy w poszukiwaniu przystanku i jakiejś informacji o kosztach takiej atrakcji. Niestety przez dłuższą drogę żadnego przystanku nie było, autobus też żaden nie jechał. Doszliśmy do przystani promów i tu znalazł się i przystanek, i osoba sprzedająca bilety. Dowiedzieliśmy się, że taka impreza kosztuje 400 H dolarów na jeden dzień. Stwierdziliśmy, że trochę drogawo . Kupiliśmy bilet za 2.5 na prom na wyspę; na Tripadvisor wyczytałam, że warto przejechać się tramwajem więc po wyjściu z promu udaliśmy się w poszukiwaniu takowego. Znaleźliśmy w miarę szybko i to nie jeden. Za 2.3 H dolara można przejechać wyspę wzdłuż. Prawie to samo co turystycznym autobusem tylko 100 razy taniej. Co prawda bez komentarza co, gdzie i dlaczego, ale widoki takie same. W drodze powrotnej zamierzaliśmy wybrać się na wzgórze Viktorii staroświeckim tramwajem, ale po zobaczeniu tłumów przy kasie zrezygnowaliśmy z tej przyjemności. Znowu promem wróciliśmy na „swoją” stronę HK.
Wieczorem wybraliśmy się na przejażdżkę promem po zatoce. Wybraliśmy godz. 20tą bo miał być specjalny pokaz świateł i laserów. Wielkie rozczarowanie. Owszem, zatoka pięknie była oświetlona, budynki mieniły się różnymi kolorami; ale to wszystko, nic specjalnego. Po podobnym pokazie w Singapurze spodziewaliśmy się specjalnych efektów świetlnych i laserowych, a tu raptem co któryś budynek zmieniał tylko kolor. Trochę się rozczarowaliśmy.