Geoblog.pl    taraski    Podróże    zakochani w Azji:))    dzień "gospodarczy" w Yangshuo

dzień "gospodarczy" w Yangshuo

Chiny
Chiny, Yangshuo

Kończy nam się kolejny miesiąc wizowy ale mamy jeszcze jeden wjazd do Chin. Musimy tylko przekroczyć gdzieś granicę i dostać nowy stempelek w paszport. Padło na Makau bo na inne państwo nie mamy teraz za dużo czasu. Makau niby należy do Chin ale dla cudzoziemcy przekraczają granicę jak do innego państwa. Odprawa chińska-stempelek wyjazdowy, odprawa chińska w Makao-stempelek wjazdowy. I w drugą stronę tak samo.
W planach mieliśmy powrót do Guilin i stamtąd pociągiem do Zongshan, które jest w miarę blisko granicy z Makau. Ale spacerując po uliczkach Yangshuo zauważyliśmy, że dużo biur oferuje bezpośredni dojazd do Zongshan autobusem właśnie z Yangshuo. Weszliśmy do jednego z biur zapytać się o cenę i okazało się, że najlepiej będzie nam dojechać do Zhuhai, gdzie możemy przejść przez granicę do Makau. Kupiliśmy bilet na nocny sypialniany; jeszcze takim nie mieliśmy okazji jechać.